Hoe word je een ochtendpersoon

De meeste jongeren zijn totaal geen ochtendpersonen, inclusief mezelf. Maar daar probeer ik nu iets aan te veranderen met een paar simpelen stappen!

Een ochtendpersoon heeft vele voordelen. Je voelt je fitter en je dag duurt zeker een paar uur langer dan normaal. Je kunt veel meer gedaan krijgen. En je zal veel gelukkiger zijn. Ik ga jou helpen om een ochtendpersoon te worden! Ready, set, go!

  1. Zet een wekker, al hoef je nergens naar toe. Zet je wekker telkens op hetzelfde uur, dat zorgt voor een strak & goed ritme in je leven.
  2. Laat de snoozeknop voor wat het is. Deze o zo fijne, maar o zo vervelende knop verstoort je bioritme enorm.
  3. Doe aan yoga of meditatie voor je opstaat. Zo stoom je je lichaam klaar om aan je dag te beginnen en ben je lekker fris.
  4. Sta op met een vrolijk muziekje. Zo ben je instant klaar om de dag te trotseren en je staat ook gelukkiger op.
  5. Ga op hetzelfde uur slapen, zodat je je de dag erna veel fitter voelt. Hierdoor is je leven minder chaotisch.
  6. Zet je elektronica een uur voor je gaat slapen af. Zo gun je je lichaam en hersenen wat rust. Dit helpt zeker om vroeger op te staan.
  7. Drink een fris, koud glas water met eventueel een smaakje citroen bijvoorbeeld in plaats van koffie.

Ben je van plan om in een ochtendpersoon te veranderen?

Instagram // Facebook // Twitter

Lots of love Chloë::: Charming Nimf

 

6 gedachtes over “Hoe word je een ochtendpersoon

  1. Lore: Ik ga deze tips zeker proberen toe te passen! Dankjewel voor de reminder! Denk alleen dat het niet meer gaat lukken om mijn ‘elektronica’ op tijd af te zetten. 🙂

    Like

  2. Janine: Goede tips! Ikzelf zou graag een ochtend persoon willen zijn ipv nu een nachtpersoon. Het enige is dat ik in de nacht veel beter mij kan concentreren en beter kan focussen. Ook krijg ik de meeste inspiratie in de nacht. Dit omdraaien naar de dag is moeilijk aangezien mijn biologische ritme is omgegooid. Strijd er elke dag nog tegen.

    Like

Geef een reactie

